Ik kom uit een heel sportief gezin. Daardoor was het logisch dat ik na mijn middelbare school een sportopleiding ging doen. Tijdens mijn stageperiode kreeg ik de kans om op een unieke school te komen werken als coach: de voormalige Glen Mills School in Wezep. Dat was een school voor moeilijk opvoedbare jongeren. De school werkte volgens een Amerikaanse methodiek, met veel aandacht voor structuur en sport. De stage ging zó goed dat ik een aanstelling verdiende. Het werk daar heeft mij geleerd dat ik coaching voor het leven betekenisvoller vind dan coaching voor de sport. Zo groeide ik door van jeugdhulpverlening via het jongerenwerk naar het opbouwwerk.

De topsport heeft me veel gebracht, bijvoorbeeld om flink door te zetten. Dat neem ik nog steeds dagelijks mee naar mijn werk. Ik houd ervan om structuur aan te brengen en processen in gang te zetten. Bij het opzetten van een bewonerscommissie in een Zwolse Vinex-wijk ondervond ik aanvankelijk weerstand. Veel mensen dachten: dat lukt hier toch niet, er is nog zo weinig samenhang. Maar ja: als er weerstand is, vind ik het écht interessant worden.

Ik bouw mee aan het ontwikkelen van stabiele sociale structuren in een nog nieuwe wijk.

Het leggen van verbindingen met bewoners geeft me veel voldoening. Het Verbindingshuis in de wijk Stadshagen is hiervan een voorbeeld. Daar zijn nu een weggeefwinkel, flexplekken voor zzp’ers, een cultuurfestival en komen wijkbewoners met elkaar in contact. Mijn rol is die van aanjager. Ik bouw mee aan het ontwikkelen van stabiele sociale structuren in een nog nieuwe wijk. Daarnaast werk ik ook in een volksbuurt met een kleine en hechte community. Ik heb veel plezier in mijn werk en ben trots op de resultaten.